Створення книги
Створення книги – довга, захоплююча історія. З давніх – давен люди шукали різні способи збереження знань і передачі їх наступним поколінням. Багато відкриттів зробили наші предки, щоб залучити до читання якомога більше людей.
Завдання, які повинні бути розв"язані під час читання.
1.Зрозуміти і засвоїти прочитаний матеріал.
2.Продумати прочитане.
3.Зробити з прочитаного потрібні виписки.
4.Усвідомити, чого нового навчила Вас книга.
Як працюють з довідковою літературою
Навіть найрозумніша людина в світі не може пам’ятати великі події сучасного та минулого, численні дати, цифри, факти. Доповнюють пам’ять людини книги, які все знають,словники, довідники, енциклопедії. Ці книги – друзі нашої пам’яті, вони дають відповідь на будь-яке питання. Як же ці книги побудовані? Як ними користуватися в роботі? Найпростіші з них :
1.Словники.В них зібрані слова,розташовані в алфавітному порядку. Найбільшим попитом користується орфографічний словник. Майже всі ми ним користуємося, коли не знаємо, як писати те чи інше слово. Коли ж Вас цікавитиме значення слова та історія його походження – користуйтеся „Тлумачним словником”. Словник російського вченого і письменника В. Даля, де автор зібрав 200000 слів, особливо відомий. Кожне слово тут має пояснення і тлумачення. Цей словник надає велику допомогу при читанні російської дореволюційної літератури, пояснює слова, які нам сьогодні незрозумілі. Читаючи газети та журнали, ви часто зустрічаєтесь зі словами, які прийшли з інших мов народів світу – тут вам допоможе „Словник іншомовних слів”. Кожен учень – повинен мати відповідні навички роботи зі словником. Уважно переглядайте передмову до словників,знайомтеся з умовними позначеннями. Нашим добрим помічником є:
2.Енциклопедії.Саме слово взяте з грецької мови і означає: „коло знань”. В наш час енциклопедіями називають книги, в яких коротко викладено у певній системі дані про науку,техніку, культуру, природу, мистецтво та інші. У більшості матеріал в енциклопедіях розміщено алфавітному порядку.Винятком з цього є „Дитяча енциклопедія”. В ній матеріал розташований по системі знань. В її створенні брали участь педагоги, письменники, художники.Кожний том присвячений окремій галузі знань. У кожному томі вміщуються таблиці й різні допоміжні покажчики: хронологічний, алфавітний,бібліографічний. Останній рекомендує найбільш цікаві книги з теми, якій присвячено даний том.Як же користуватися „Дитячою енциклопедією.”? Насамперед, потрібно визначити, в якому том і знаходиться потрібний матеріал. Припустимо, що вас цікавить історія середніх віків. „Історія людського суспільства” знаходиться в 7-му томі, отже, необхідний матеріал ми знайдемо в 7-му томі. Є ще галузеві енциклопедії: географічна, хімічна,технічна... Вони також допоможуть вам у вивченні шкільної програми.
Довідкове бюро читача
Види робіт з позакласного читання:
1.Індивідуальні та колективні бесіди.
2.Анкетування.
3.Захистчитацьких формулярів.
4."Звіти"учнів про самостійне читання.
5.Ведення читацьких щоденників.
6.Складання ілюстрацій до прочитаних творів.
Прес – діалог з читачем
Тут книги розумні спокійно живуть
У тихій величній світлиці.
А двері широкі, відкриті ведуть
До знань золотої скарбниці.
Герої романів, легенд, повістей
У тиші говорять із нами.
В книжках – відкриття всіх великих людей,
Думки, що хвилюють віками.
Ведуть нас в незнане книжки,
Розрадять, коли нам нелегко.
Для нас зберігає їх довгі роки
Шкільна бібліотека!
Є тут і свої мешканці — звичайні книги. Вони живуть на своїх полицях, кожна на певному місці, й чекають читачів. Тихо в бібліотеці, мовчать книжки, про щось розмірковують. Але я знаю: як тільки візьмеш книжку в руки, відкриєш першу сторінку — і почне вона розповідати. Тихенько поведе у незнайомий, цікавий, дивовижний, чудовий світ, познайомить з прекрасними людьми, відповість на безліч питань. Але як же знайти потрібну книгу? Тут завжди на допомогу вам прийде шкільний бібліотекар – Оксана Федорівна
Інформаційна хвилина "Із книгою і словом поріднися"
Із книгою і словом поріднися,
Хай буде книга - твій насущний хліб
Тож зачерпни із неї і напийся
Снаги,що в серці залишає слід.
Книга…
Для одних – це скарб неоціненний, для інших-річ, як і тисячі речей в повсякденному світі, для третіх - данина. Шана і любов до книги починається з колиски, іде від батька і матері.
Сила книжки безмежна,без неї людина сліпа. Скільки написано чудових книжок, які допомагають учням вивчати шкільні науки, розповідають про героїв сучасного і минулого, про цікаві подорожі та відкриття.
Пропоную розглянути шлях книги від автора до читача
1. Автор
2.Видавництво
3.Редактор
4.Технічний редактор
5. Друкарня
6.Магазин або бібліотеки
7.Читач.
Оформлення читацьких формулярів
«ПРО ЩО РОЗКАЖЕ ТВІЙ ФОРМУЛЯР»
Формуляр – це документ, що підтверджує факт і дату видачі користувачеві документів та їх прийому бібліотекарем. Він розрахований на певний період часу. В міру заповнення формуляр доповнюється вкладкою, що дозволяє стежити за читанням користувачів протягом усього періоду їх навчання у школі.
Під час запису до бібліотеки заповнюється читацький формуляр. На його титульній сторінці зазначається його номер, клас, рік запису, домашня адреса та школа, анкетні дані заповнюються зі слів користувача.
Коли читач бере книгу, то бібліотекар у формулярі записує дату, автора і назву книги, яку користувач позичає. Користувач ставить підпис, що свідчить про те, що він отримав цю книгу в бібліотеці.
При повернені книги бібліотекар робить помітку про те, що книга повернулась у бібліотеку.
Якщо є зауваження до читача, то бібліотекар робить запис у графі «примітки бібліотекаря». У цій же графі підбиваються підсумки читання за рік.
Формуляри учнів розташовані за класами в порядку їх зростання, в абетковому порядку прізвищ.
Якщо користувач бібліотеки залишає школу, то він повинен повернути до бібліотеки всю видану йому літературу.